23 Jul 2015 0

Απόφοιτος του management με μηδενικό κόστος.

Ένα αίτημα για την απόκτηση δεξιοτήτων για να γίνει κάποιος μελλοντικός παγκόσμιος μάνατζερ.

Τι θα κάνατε αν το βιογραφικό της εκπαίδευσής σας δεν ήταν  κατάλληλο για να ταιριάξει στις ανάγκες σας; Και αν εσείς δεν δύναστε να πληρώσετε ακριβά δίδακτρα; Αλλά ήσασταν ενήμεροι για τα ανοιχτά εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία βοηθούν πολλούς αυτοδίδακτους μαθητές σε όλο τον κόσμο και αποφασίσετε να σχεδιάσετε τις δικές σας σπουδές χρησιμοποιώντας αυτές τις πηγές εκμάθησης;

Αυτό είναι ακριβώς το οποίο έκανα στο project μου «Οραματιζόμενος τον παγκόσμιο μάνατζερ του 21ου αιώνα», ένα σχεδιασμένο από εμένα πλήρες Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Διεθνούς Management, σχεδιασμένο έπειτα από προσεκτική ανάλυση των μελλοντικών τάσεων, των δεξιοτήτων μου και εκπληρούμενο χρησιμοποιώντας ανοιχτές εκπαιδευτικές και δημόσιες διαθέσιμες πηγές. Αφήστε με να μοιραστώ μαζί σας το project μου σε μία συνοπτική εκδοχή.

Οραματιζόμενος τον παγκόσμιο  μάνατζερ του 21ου αιώνα: τί είναι αυτό;

Στις αρχές του 2012 πραγματοποίησα τη δυνατότητα και το ενδιαφέρον μου να γίνω ένας παγκόσμιος μάνατζερ του 21ου αιώνα. Ένα είδος ατόμου το οποίο μαθαίνει γρήγορα, έχει μία διεπιστημονική προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων, έχει την ικανότητα να εργάζεται πέρα από το πεδίο της ειδικότητας του αν οι καταστάσεις το απαιτούν, μπορεί να εργαστεί οπουδήποτε στον κόσμο, μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις με ελάχιστες πληροφορίες και να επικοινωνεί με κάθε τύπο ατόμου.

Μάρτιος – Απρίλιος 2012 Προσδιορίζοντας την ομάδα δεξιοτήτων για έναν παγκόσμιο μάνατζερ του 21ου αιώνα

Έπειτα από αυτό το όραμα, πέρασα δύο μήνες μελετώντας διάφορες αναφορές επαγγελματικών ερευνών, ζητήματα που αντιμετώπιζαν μεγάλες επιχειρήσεις στη διαχείριση παγκόσμιου εργατικού δυναμικού. Έχω επίσης μελετήσει τις τάσεις της μελλοντικής αγοράς και χρησιμοποίησα την εμπειρία μου από την παρακολούθηση επαγγελματικών συναντήσεων, διεθνών συνεδρίων και ηγετικών διαπολιτισμικών ομάδων. Χρησιμοποιώντας τα παραπάνω, μπορούσα να προσδιορίσω κατά προσέγγιση ένα σύνολο δεξιοτήτων που ένας μελλοντικός παγκόσμιος μάνατζερ οφείλει να κατέχει. Οι τέσσερεις κύριες περιοχές εστίασης ήταν τα Διεθνή Οικονομικά, το να γίνουμε πιο παγκόσμιοι, μελλοντικές τάσεις και διεθνώς προσανατολισμένες γενικές σπουδές management. Μπορείτε να διαβάσετε για αυτή τη φάση σύλληψης ιδεών εδώ.

Οι διεπιστημονικές σπουδές περιλάμβαναν βασικές αρχές δημόσιας πολιτικής, κατανόηση πολιτικών πλαισίων, σχεδιασμός, σκέψη και κατανόηση διεθνούς εμπορικού δικαίου. Στις μελλοντικές τάσεις, έχω προσδιορίσει τον Αστικό σχεδιασμό, το Περιβαλλοντικό δίκαιο και πολιτική, παράλληλα με πρόληψη κινδύνου ως σημαντικές προκλήσεις. Όταν έχω χρησιμοποιήσει τη φράση «παγκόσμιος μάνατζερ», επιτρέψτε μου να εξηγήσω την άποψή μου ως προς την παγκοσμιοποίηση μέσα από την κουλτούρα. Παρόλο που, δεν υπάρχει ένας μοναδικός ορισμός της έννοιας «κουλτούρα», ωστόσο κατά την άποψή μου ο συνδυασμός της μελέτης της ιστορίας, της γεωγραφίας, των φεστιβάλ, των οικονομικών συνθηκών, γούστου, τοπικών εθίμων, κοινωνικών δομών κ.α. , μπορεί να κάνει κάποιον πολιτισμικά ευαίσθητο ακόμα και χωρίς να μένει σε εκείνο το μέρος. Έχω επίσης αποφασίσει να μάθω λίγες σημαντικές παγκόσμιες εμπορικές γλώσσες για να επικοινωνώ καλύτερα στο επιχειρησιακό περιβάλλον.

Προσδιορίζοντας τα πεδία βελτίωσης: Ταίριασμα των υπαρχουσών δεξιοτήτων στον καθορισμό των νέων ιδεών

Παράλληλα με όλες αυτές τις σπουδές, ένα άτομο μπορεί επίσης να χρειάζεται διαφορετικές διαπροσωπικές (ήπιες) δεξιότητες. Ευτυχώς, ανέπτυξα πολλές τέτοιες δεξιότητες με τη συμμετοχή μου σε διάφορες εθελοντικές δραστηριότητες, κοινωνική εργασία και  φοιτητικές οργανώσεις τα τελευταία 8-9 χρόνια. Έπρεπε να αποκτήσω νέες γνώσεις και δεξιότητες για να ανέβω σε ένα πολύ υψηλότερο επίπεδο.

Μάιος 2012 – Ιούνιος 2014 Επιλέγοντας δεξιότητες για το πτυχίο: Σχεδιάζοντας το δικό μου εκπαιδευτικό μονοπάτι

Με τόσα διαφορετικά στοιχεία συνδεδεμένα σε ένα φιλόδοξο σχέδιο, δε μου φαινόταν δυνατό με την παραδοσιακή πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Η ιδέα του «παγκόσμιου μάνατζερ» δεν έχει επίσης ακόμα αναπτυχθεί στα προγράμματα σπουδών. Δεύτερον, ακόμα κι αν ήταν δυνατό να επιδιώξω αυτό το πρόγραμμα σπουδών, δεν ήθελα ποτέ να πάρω τεράστιο φοιτητικό δάνειο για να χρηματοδοτήσω τέτοια ακριβή εκπαίδευση σχετικά με το management. Έχοντας ήδη πανεπιστημιακή εκπαίδευση και 2 πτυχία, η εμμονή μου επικεντρωνόταν περισσότερο στις δεξιότητες παρά στο χαρτί του πτυχίου. Έτσι, αποφάσισα να προχωρήσω με το δικό μου εκπαιδευτικό μονοπάτι.

Αποκτώντας γνώση με τη χρήση δωρεάν και δημοσίων διαθέσιμων διαδικτυακών πηγών

Μαθήματα: Έχω πάρει μαθήματα μέσα από τις πλατφόρμες  του OCW (Open  Course Ware) και  MOOC (Massive Open Online Courses). Διαβάστε μία λίστα μαθημάτων εδώ, καθώς και πώς έμαθα για την Κινεζική κουλτούρα μέσω MOOC εδώ.

Εκμάθηση γλωσσών: Ζούσα σε μία μικρή κωμόπολη για να διατηρήσω τα έξοδά μου στο ελάχιστο δυνατό. Με έλλειψη σχολών ξένων γλωσσών κοντά, σχεδίασα τις δικές μου μεθόδους εκμάθησης γλωσσών χρησιμοποιώντας διάφορες δωρεάν διαθέσιμες διαδικτυακές πηγές. Ξεκίνησα γερμανικά, έχω επεκταθεί στα Ισπανικά και Ρωσικά στοχεύοντας να προσθέσω περισσότερες γλώσσες στο μέλλον. Διαβάστε την εμπειρία μου της αυτοδιδασκαλίας Γερμανικών από δωρεάν διαδικτυακές πηγές εδώ.

Εφημερίδες/Δημόσιες βιβλιοθήκες: Για να κατανοήσω περισσότερο τις παγκόσμιες τάσεις, ως τα τέλη Μάη 2012, ξεκίνησα να διαβάζω ειδήσεις (κυρίως επιχειρήσεων) από 8-10 διαφορετικά μέρη του κόσμου. Μέσα από τέτοιες αναγνώσεις, έθεσα πολλές οικονομικές, χρηματοοικονομικές, στρατηγικές θεωρίες στην πράξη για να τις κατανοήσω σε πραγματικές καταστάσεις. Έχω επίσης δημιουργήσει μία βάση δεδομένων γνώσης με την αποθήκευση σημαντικών πληροφοριών και αρχειοθετώντας τις σύμφωνα με διαφορετικούς τομείς. Χρησιμοποιώντας την κάρτα που δανείστηκα από τον φίλο μου, έχω εκτενώς χρησιμοποιήσει ιδιωτικές βιβλιοθήκες για να μελετήσω πεδία που δεν καλύπτονταν από την ανάγνωση εφημερίδων.

Σχετικά με αυτό μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Εξασκώντας τη γνώση στην πραγματική ζωή

Καθώς δεν είχα την πολυτέλεια να κάνω πρακτικές, να αγοράζω περιπτωσιολογικές μελέτες για να διαβάζω, το καλύτερο στοίχημά μου ήταν να στραφώ στο γύρω μου περιβάλλον. Και να κάνω την καλύτερη δυνατή χρήση των διαθέσιμων διαδικτυακών ή μη καταστάσεων.

Διαγωνισμοί εργασιών του μαθήματος/εκθέσεων/άλλων Πολλά από τα διαδικτυακά μαθήματα έχουν εργασίες ως απαιτούμενο για την απόκτηση πιστοποιητικού ολοκλήρωσης. Οι εργασίες μου περιλάμβαναν στρατηγική ανάλυση σε μία Αφρικανική Τράπεζα, συγκριτική οικονομική ανάλυση μεταξύ 2 Λατινοαμερικάνικων χωρών, εργασία για την παγκοσμιοποίηση στο Καζακστάν, επίλυση διενέξεων στο πλαίσιο της νομοθεσίας της ΕΕ, εξέταση του περιβαλλοντικού νόμου σχετικά με διενέξεις παραβίασης σε μια φάρμα στις ΗΠΑ και επίσης τροποποίηση σχεδίου κυκλοφορίας στη δική μου πόλη. Έχω επίσης γράψει εκθέσεις που καλύπτουν στοιχεία της κουλτούρας του Ιράν, της Κίνας, της Λατινικής Αμερικής καθώς και της Μέσης Ανατολής. Χρησιμοποιώντας τη γνώση από μαθήματα, έχω συμμετάσχει σε διάφορους διαγωνισμούς. Τα σημαντικότερα από αυτά ήταν το « Βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητα της ανατολικής Ευρώπης» και το « Βελτιώνοντας τη διαπολιτισμική συνεργασία μεταξύ Ινδίας-Ρωσίας».

Παράλληλες σπουδές/βοήθεια σε άλλους/εθελοντικές εργασίες Χρησιμοποιώντας τη γνώση μου στα οικονομικά, βοήθησα έναν πλανόδιο πωλητή να μειώσει το χρέος του και έναν άλλο πλανόδιο πωλητή να αυξήσει τα κέρδη του. Έχω επίσης βοηθήσει μία ΜΚΟ στη Σιέρρα Λεόνε να βελτιώσει τις γεωργικές δραστηριότητές της. Αργότερα, βοήθησα μία Μεξικανική επιχείρηση να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα συσκευασίας της. Κάποιες από τις παράλληλες μελέτες ήταν οι «Δυνατότητα επένδυσης της πράσινης τεχνολογίας στην Ινδία», «Πώς να διατηρήσετε την πειθαρχία στις ουρές πολυπληθών ναών στην Ινδία για να μειώσετε την άτακτη φυγή», «Marketing στις μεγαλουπόλεις το 2020» κλπ.

Κοινωνικά μέσα δικτύωσης/άλλες αναγνώσεις Η ζωή στην πόλη που μεγάλωσα μου πρόσφερε πολύ μικρές πιθανότητες να έρθω σε άμεση επαφή με θέματα του ενδιαφέροντος μου. Έτσι, στράφηκα στον εικονικό κόσμο και έγινα πιο ενεργός σε διάφορες ομάδες όπως του LinkedIn, του Facebook κλπ. Εκεί, έχω ανταλλάξει πληροφορίες, έθεσα τις ιδέες μου σε ζητήματα δημόσιας πολιτικής, κουλτούρας, διαχείρισης έργου, ηγεσίας, διεθνούς εμπορίου κ.α. Καθώς δε μπορούσα να αγοράσω τις περιπτωσιολογικές μελέτες, έχω διαβάσει εύκολα διαθέσιμες πηγές όπως τις ετήσιες εκθέσεις εταιριών, δημοσιοποιημένες εκθέσεις διεθνών οργανισμών (Παγκόσμια Τράπεζα, ΔΝΤ, ΕΕ κλπ.) για να αποκτήσω το απαραίτητο βάθος σε διαφορετικούς οικονομικούς τομείς. Σχετικά με τον τρόπο αξιοποίησης του LinkedIn μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Ιούνιος 2014 – μέχρι σήμερα Αποτελέσματα του έργου και πρακτική συνάφεια με άλλα

Σήμερα, έπειτα από 2 χρόνια αυτού του έργου, θέτοντας τόσο την επαγγελματική όσο και την προσωπική μου καριέρα σε κίνδυνο, βαδίζοντας σε ένα εντελώς αντισυμβατικό μονοπάτι για να ικανοποιήσω την εκμάθησή μου, έχω αποκτήσει τις δεξιότητες που τόσο πολύ ήθελα για να επιδιώξω τους στόχους μου. Χωρίς ένα ακριβό φοιτητικό δάνειο να έχω να ξεπληρώσω, μπορώ να επιδιώξω το διεπιστημονικό μου επάγγελμα χωρίς δισταγμούς. Παρόλο που, το έργο μου δημιουργήθηκε στα μέτρα των δικών μου προσωπικών αναγκών, ωστόσο, το μονοπάτι που σχεδιάστηκε για το δικό μου εκπαιδευτικό πρόγραμμα, επιλέγοντας τις ελάχιστες πηγές και με εξαιρετική εστίαση στη χρήση τους σε πραγματικές καταστάσεις μπορεί να εμπνεύσει άλλους να κάνουν τα δικά τους σχέδια, να σχεδιάσουν το δικό τους εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να αναμείξουν τη δική τους εκμάθηση με την πραγματική ζωή για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους. Το project μου μπορεί να είναι σχετικό με πολλούς νέους σε πολλά μέρη του κόσμου, νέους που μπορούν να δοκιμάσουν να αντιγράψουν παρόμοια πράγματα χρησιμοποιώντας ελάχιστες αλλά εύκολα προσβάσιμες πηγές. Οι νέοι οι οποίοι μπορούν να σχεδιάσουν το δικό τους πρόγραμμα για να ταιριάζει στα δικά τους ενδιαφέροντα και ανάγκες της αγοράς, όπου η παραδοσιακή εκπαίδευση αδυνατεί να συνεισφέρει.

Αυτήν την περίοδο, καταγράφω ολόκληρο το έργο της χρήσης περισσότερων από 250 διαδικτυακών πηγών και σκοπεύω να το δημοσιοποιήσω είτε ως ένα βιβλίο ή ως ένα OER (Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πηγή) για να ωφελήσω άλλους φοιτητές σε όλο τον κόσμο.

Σύντομο βιογραφικό Ονομάζομαι Ankit Khandelwal και είμαι από την Ινδία. Έχοντας σπουδάσει Χημικός Μηχανικός, στις αρχές του 2012, πραγματοποίησα τη δυνατότητά μου να γίνω διεπιστημονικός παγκόσμιος μάνατζερ. Από το Μάιο του 2012 έως πρόσφατα, έχω εργαστεί πλήρως απασχολούμενος στο έργο «Οραματιζόμενος τον παγκόσμιο  μάνατζερ του 21ου αιώνα», ένα προσαρμοσμένο έργο για να με εφοδιάσει με το σύνολο των δεξιοτήτων που χρειαζόμουν για να γίνω ένας παγκόσμιος μάνατζερ του 21ου αιώνα . Αντιμέτωπος με το ζήτημα των χρημάτων και των πηγών, αυτό το έργο έχει γίνει με ελάχιστες πηγές και με καινοτόμα χρήση του δωρεάν εκπαιδευτικού υλικού που είναι προσβάσιμο στο διαδίκτυο. Χρησιμοποιώντας τις πλατφόρμες του OCW (Open  Course Ware) και  MOOC (Massive Open Online Courses), έχω παρακολουθήσει μαθήματα από διαφορετικά πανεπιστήμια (γενικό μάνατζμεντ καθώς και διεπιστημονικούς τομείς όπως εμπορικές διαπραγματεύσεις , αστικός σχεδιασμός, δημόσια πολιτική, κλιματική αλλαγή, επείγουσα διαχείριση κ.α., (προσπάθησα να διδαχθώ 3 ξένες γλώσσες και έχω εκτενώς μελετήσει εφημερίδες από 8-10 διαφορετικά μέρη του πλανήτη για τακτικά επιχειρησιακά γεγονότα στον κόσμο. Έχω προσπαθήσει να επεκτείνω την προβολή μου με την προσέγγιση κάθε γωνιάς του κόσμου μέσω έργων, μελέτης των περιφερειών ή μέσω επέκτασης των δικτύων. Εξίσου σημαντική ήταν η μελέτη διαφορετικών πολιτισμών για να προετοιμάσω τον εαυτό μου για διαπραγματεύσεις/εργασία σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον (πολιτικές/κοινωνικές και εδαφικές πραγματικότητες).

Μετάφραση

Για τη μετάφραση του κειμένου, ευχαριστούμε θερμά την Ελπίδα Παπουτσάκη, προπτυχιακή φοιτήτρια του Πανεπιστημίου Πειραιώς, στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών. Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να της στείλετε email εδώ.

Πηγή: Frapress